Η φωτογραφία μου
"Καλωσορίσατε στο Cine...σθημα, ένα ιστολόγιο με θέμα το σινεμά που εστιάζει στην Cine...σθηματική πλευρά της 7ης. Εδώ θα βρείτε τις κριτικές μου για ταινίες που παρακολούθησα στις σκοτεινές αίθουσες και άλλα άρθρα μου που σχετίζονται με τον κινηματογράφο. Μια κριτική είναι η υποκειμενική άποψη κάποιου για μια ταινία και δεν αποτελεί ασφαλή οδηγό για κάθε υποψήφιο θεατή. Δεν υπάρχουν καλές και κακές ταινίες, υπάρχουν μόνο αυτές που μας αρέσουν και εκείνες που δεν μας αρέσουν. Η βαθμολογία βγαίνει από ειδικό πρόγραμμα ανά μισό αστέρι, το άριστα αποτελούν τα 5 αστέρια".
Καλή σας ανάγνωση.. / ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: e-mail: CineS8HMA@yahoo.gr

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

01 Ιουνίου 2017

κριτική: ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ 5: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ (PIRATES OF THE CARIBBEAN: DEAD MEN TELL NO TALES) [***1/2]




[Πρεμιέρα: 25/05/17]

Περιπέτεια / Σκηνοθεσία: Γιοάκιμ Ρένινγκ & Έσπεν Σάντμπεργκ / Σενάριο: Jeff Nathanson / Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Τζέφρεϊ Ρας, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Κάγια Σκοντελάριο, Μπρέντον Τουέιτις / Μουσική: Geoff Zanelli / Παραγωγή: ΗΠΑ 2017 / Διάρκεια: 129'' λεπτά / Διανομή: Feelgood Entertainment.

Υπόθεση: Ο Τζακ Σπάροου σαλπάρει για να βρει την Μυθική Τρίαινα του Ποσειδώνα. Ενώ τον κυνηγάει το διψασμένο για εκδίκηση νεκρό πλήρωμα του Σαλαζάρ, μιας και έχουν διαφορές από το μακρινό παρελθόν..  

Κι έτσι φτάσαμε στο Πέμπτο μέρος των Πειρατών της Καραϊβικής διανύοντας την δεύτερη Τριλογία τους.. Στην Καρέκλα του Σκηνοθέτη αρχικά καθόταν ο Γκόρε Βερμπίνσκι για την πρώτη τριλογία, ενώ στην δεύτερη τριλογία η καρέκλα αυτή δεν έχει σταθερό καθούμενο. Στο τέταρτο μέρος καθόταν ο Ρομπ Μάρσαλ και τώρα οι Γιοάκιμ Ρένινγκ & Έσπεν Σάντμπεργκ. Πάντως όλοι οι Σκηνοθέτες παρότι καταθέτουν το προσωπικό τους σκηνοθετικό στίγμα, πατάνε στα χνάρια του αρχικού δημιουργού, ώστε να υπάρχει μια φυσική ροή στην σκηνοθεσία. Το Πέμπτο μέρος άργησε να κάνει την εμφάνισή του αφού απέχει 6 χρόνια από το προηγούμενο του 2011.

Κάθε φορά που βγαίνει κάποιο σίκουελ κρίνουμε αν έχει πραγματικό λόγω ύπαρξης, ή αν απλά εξυπηρετεί αριθμητικά μία συνέχεια. Αυτή η ταινία έχει λόγω ύπαρξης, γιατί αποτελεί συνδετικό κρίκο για τις δύο τριλογίες. Και αυτό είναι το στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει από τα προηγούμενα μέρη αφού προσδίδει και μια συναισθηματική διάσταση.

Η γοτθική ατμόσφαιρα του φιλμ είναι έντονη και μεταδίδει μια ανατριχίλα, την οποία ενισχύει ο μοχθηρός αντίπαλος του Τζακ Σπάροου, ο Νεκρός Σαλαζάρ που τον υποδύεται ο Χαβιέρ Μπαρδέμ. Δεν θα μπορούσε να βρεθεί καταλληλότερος για αυτό το ρόλο. Τα ιδιαίτερα φυσιογνωμικά του χαρακτηριστικά, με την παρέμβαση των ψηφιακών οπτικών εφέ της εταιρείας CGI (Computer-generated imagery), παρήγαγαν τον πιο μοχθηρό κακό σε ταινία της Disney. Ενώ αντίστοιχης μοχθηρότητας ήταν και ολόκληρο το νεκρό του πλήρωμα, ακόμα και τα νεκρά πουλιά που πετούσαν πάνω από αυτό. Η εταιρεία οπτικών εφέ CGI μας παρουσίασε τον Τζακ Σπάροου σε μικρή ηλικία, με μια τεχνική τόσο πειστική που έδινε την αίσθηση πως χρησιμοποιήθηκε ηθοποιός νεότερης ηλικίας, σωσίας του Τζόνυ Ντεπ. Κι έτσι μάθαμε για το πως ο Τζακ ο Σπουργίτης, ξεκίνησε την καριέρα του ως πειρατής και τι ήταν εκείνο που τον καταξίωσε ως Σπουδαίο Καπετάνιο!!! Φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και οι κωμικές πινελιές του φιλμ, σεβόμενο την παραγωγό εταιρεία του (Disney). Γελάσαμε αρκετές στιγμές με κορυφαία κωμική σκηνή την Σκηνή της εκτέλεσης με την Γκιλοτίνα. Το νεαρό θαρραλέο ζευγάρι Χένρι και Καρίνα ήταν αυτό που υποστήριξε και το Love Story της ταινίας, που ταυτίστηκε με τον έναστρο χάρτη της Καρίνα, δίνοντας και μια ρομαντική διάσταση. 

Πέραν όλων όμως, το στοιχείο που κάνει αυτό το Μέρος να ξεχωρίζει, είναι ότι αποτελεί όπως προανέφερα, συνδετικό κρίκο με την πρώτη τριλογία. Με τρόπο που προσθέτει και το συναίσθημα καταφέρνοντας να συγκινήσει σε κάποιο βαθμό τον θεατή. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι να έχετε δει και τα προηγούμενα μέρη. Για να καταλάβετε τι εννοώ χωρίς να σας προϊδεάσω για το φινάλε θα σας πω ένα πράγμα.. Κάποια στιγμή ο εκκωφαντικός ήχος του γούφερ καλύφτηκε από το εκκωφαντικό χειροκρότημα του κοινού. Σπάνιο στις μέρες μας το κοινό να χειροκροτήσει σε μια κινηματογραφική αίθουσα και μάλιστα με τέτοια θέρμη. Το φινάλε άνοιξε τα πανιά του για το επόμενο μέρος, που υποψιάζομαι πως δεν θα αργήσει αυτή την φορά να σαλπάρει, μιας και προετοίμασε κατάλληλα τα πανιά και τα νερά και το επόμενο ταξίδι.

Εντύπωση προκαλεί το ότι την παρτιτούρα της ταινίας για πρώτη φορά δεν την υπογράφει ο Συνθέτης Χανς Ζίμμερ. Την Σύνθεση έχει αναλάβει ο Geoff Zanelli, ο οποίος πατάει πάνω στην παρτιτούρα του αρχικού δημιουργού, διατηρώντας το γνωστό του βασικό μουσικό θέμα. Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι για κάποιο λόγο θα αρνήθηκε ο ίδιος ο Χανς Ζίμμερ την συνεργασία.

Συνοψίζοντας έχουμε μια γοτθική ταινία με πινελιές χιούμορ και ευχάριστες εκπλήξεις που θα συγκινήσουν τους λάτρεις των Πειρατών της Καραϊβικής. Ενώ δύσκολα ξεχνάς την φιγούρα του Χαβιέρ Μπαρδέμ ως Σαλαζάρ. Και γενικότερα δύσκολα ξεχνάς ένα τέτοιο ταξίδι.. Που σε πάει από τον Κόσμο των Νεκρών μέχρι τον Κόσμο του Ποσειδώνα.. Σας εύχομαι Καλή Προβολή και Καλό Ταξίδι.. Αλλά με Προσοχή, γιατί ο Σάλαζαρ αφήνει μόνο έναν ζωντανό από το πλήρωμα, για να πει την Ιστορία.. μιας και Οι Νεκροί Δεν λένε Ιστορίες.. 

Προτιμήστε ένα Θερινό σινεμά, μιας και θα εναρμονίζεται πλήρως ο Έναστρος ουρανός του Θερινού, με τον Έναστρο χάρτη της Ηρωίδας μας.. 




Ο Μοχθηρός Σαλαζάρ από τον Χαβιέρ Μπαρδέμ με τον Τζέφρεϊ Ρας στον ρόλο του Μπαρμπόσα.


Η Εταιρεία Οπτικών εφέ CGI γύρισε πίσω το Χρόνο για τον Τζακ Σπάροου και τον Τζόνυ Ντεπ.


Και λίγο χιούμορ δεν βλάπτει..  

Τρέιλερ: