Η φωτογραφία μου
"Καλωσορίσατε στο Cine...σθημα, ένα ιστολόγιο με θέμα το σινεμά που εστιάζει στην Cine...σθηματική πλευρά της 7ης. Εδώ θα βρείτε τις κριτικές μου για ταινίες που παρακολούθησα στις σκοτεινές αίθουσες και άλλα άρθρα μου που σχετίζονται με τον κινηματογράφο. Μια κριτική είναι η υποκειμενική άποψη κάποιου για μια ταινία και δεν αποτελεί ασφαλή οδηγό για κάθε υποψήφιο θεατή. Δεν υπάρχουν καλές και κακές ταινίες, υπάρχουν μόνο αυτές που μας αρέσουν και εκείνες που δεν μας αρέσουν. Η βαθμολογία βγαίνει από ειδικό πρόγραμμα ανά μισό αστέρι, το άριστα αποτελούν τα 5 αστέρια".
Καλή σας ανάγνωση.. / ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: e-mail: CineS8HMA@yahoo.gr

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

27 Σεπτεμβρίου 2016

κριτική: ΚΑΙ ΟΙ 7 ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΟΧΟΙ / THE MAGNIFICENT SEVEN (2016) [*****]


[Πρεμιέρα: 22/09/16]

Γουέστερν / Σκηνοθεσία: Αντουάν Φουκουά / Σενάριο: Ακίρα Κουροσάβα (πρωτότυπο), Richard Wenk &  Nic Pizzolatto / Πρωταγωνιστούν: Ντένζελ Ουάσινγκτον, Ίθαν Χοκ, Κρις Πρατ, Manuel Garcia-Rulfo, Haley Bennett, Peter Sarsgaard / Παραγωγή: ΗΠΑ 2016 / Διάρκεια: 133 '

Υπόθεση: Στη πόλη Rose Creek οι Πολίτες δυσανασχετούν κάτω από τον σκοτεινό έλεγχο της πόλης τους από τον Μαρθόλομιου Μπογκ, για αυτό ζητούν την βοήθεια 7 Πιστολέρο Κυνηγούς Κεφαλών, για να τους απαλλάξει από τον τύραννο.. Όταν η πόλη προετοιμάζεται για την μεγάλη τελική μάχη, οι 7 Πιστολέρο δείχνουν να πολεμούν όχι μόνο για τα χρήματα, αλλά για κάτι παραπάνω!!!


Το 1954 ο γνωστός Ιάπωνας Σκηνοθέτης Ακίρα Κουροσάβα, έγραψε ένα Σενάριο το οποίο και Σκηνοθέτησε, δίνοντάς του τον τίτλο "Οι 7 Σαμουράι". Μετά από την μεγάλη αυτή επιτυχία της ταινίας, ο Αμερικάνος Σκηνοθέτης John Sturges το 1960 έφτιαξε το ριμέικ της, σε μια Αμερικάνικη Γούεστερν εκδοχή με τον τίτλο "Και οι 7 ήταν Υπέροχοι", διατηρώντας τον βασικό σεναριακό κορμό του πρωτότυπου. Κι αφού υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση και στο Ριμέικ, 56 χρόνια μετά, ο Σκηνοθέτης Αντουάν Φουκουά είχε την ιδέα να φτιάξει άλλο ένα Ριμέικ, σεβόμενος το σενάριο του πρωτότυπου με μικρές σεναριακές πινελιές φρεσκαρίσματος από τους Richard Wenk &  Nic Pizzolatto.. Το δεύτερο αυτό Ριμέικ αποδεικνύει την αξία του Κλασικού, που παραμένει αξεθώριαστο στο χρόνο. 

Για να πετύχει μια συνταγή προέχει η συγκομιδή των κατάλληλων υλικών και ο Αντουάν Φουκουά εδώ επιλέγει τα καλύτερα. Τον Πρωταγωνιστικό ρόλο δίνει στον αγαπημένο του Ντένζελ Ουάσινγκτον (Κεντρικός Χαρακτήρας: Sam Chisolm) με τον οποίο συνεργάζεται για τρίτη φορά. Έχουν συνεργαστεί και στο "Ημέρα Εκπαίδευσης" (2001) όπου απέσπασε Όσκαρ Α' Ανδρικού ο Ντένζελ  & στο "The Equalizer" (2014). Η συνεργασία τους αποδίδει πάντοτε γευστικούς & χορταστικούς καρπούς. Τον πρωταγωνιστή συνοδεύει ένα γνωστό επιτελείο ηθοποιών όπως: Ίθαν Χοκ, Κρις Πρατ, Manuel Garcia-Rulfo, ενσαρκώνοντας ρόλους που τους ταιριάζουν γάντι. Αυτό συμβαίνει και στους δεύτερους ρόλους που συμπορεύονται ισότητα με τους πρωταγωνιστικούς. Δυνατό χαρτί του φιλμ αποτελούν οι ερμηνείες που πλαισιώνουν συμπαγείς χαρακτήρες, που χαράζονται στην μνήμη στον θεατή. Και φυσικά από τα υλικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν το Άρωμα Γυναίκας & το Άρωμα ενός Δόλιου Κακού. Το πρώτο εδώ εκπροσωπεί η ταλαντούχα & Ερωτεύσημη Haley Bennett ("The Equalizer" 2014). Και το Δεύτερο εκπροσωπεί ο Peter Sarsgaard υποδιώμενος τον Εριστικά Κυνικό χαρακτήρα, Μαρθόλομιου Μπογκ.. Ενσαρκώνει το ρόλο του τόσο πειστικά.. που κάνει τον θεατή να θέλει να του χιμήξει..

Επόμενο βασικό στάδιο για να πετύχει μια συνταγή, αποτελεί το σωστό μαγείρεμα των υλικών. Κι εδώ ο Αντουάν Φουκουά αποδεικνύει πόσο καλός Σεφ είναι. Την θεωρώ από τις πιο δύσκολες δουλειές του. Γιατί είχε να φτιάξει κάτι δικό του, διατηρώντας παράλληλα και  την υπογραφή ενός θρύλου, του Ακίρα Κουροσάβα. Πετυχαίνοντας στο τελικό προϊόν να είναι ευδιάκριτες και οι δύο αυτές Υπογραφές. 

Για τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη η Εκδίκηση αποτελεί Κόκκινο πανί, αφού πολλές φορές έχει προκαλέσει το σκηνοθετικό του ενδιαφέρον, έτσι κι εδώ  καταπιάνεται με μια ιστορία εκδίκησης καθηλώνοντας τον θεατή, ακόμα κι αν δεν είναι φαν των Γουέστερν. Διότι το φιλμ δεν παρακολουθεί απλά την μηχανιστική πλευρά του είδους, δηλαδή το μπιστολίδι, αλλά ζουμάρει & στα βλέμματα των χαρακτήρων που έχουν να μας πουν πολλά. Και κάποια από αυτά έχουν και απόκρυφα μυστικά. Συχνό χαρακτηριστικό στα Γουέστερν είναι η χρήση των Γκρο πλάνων που καδράρουν στα πρόσωπα ενώ απουσιάζει ο χώρος, για να μεταφέρουν την έκφρασή τους. Κάθε Γκρο πλάνο αποκαλύπτει το πάθος και την δίψα των χαρακτήρων για Εκδίκηση, κάνοντας το κοινό συνοδοιπόρο τους. Η πλοκή είναι απλή με στοιχεία ανατροπής προς το φινάλε, τα οποία αποκαλύπτουν και κάποια μυστικά. Το Φιλμ συνοδεύει αγκαζέ το ενδιαφέρον του θεατή καθ όλη την διάρκειά του και δεν γίνεται αντιληπτή η μεγάλη του διάρκεια (133''). Σε αυτή την αγκαζέ συνοδεία του ενδιαφέροντος, συμβάλουν η Φυσικότητα των Ερμηνειών, η Απλότητα του Σεναρίου δίχως απλοϊκότητα, η Ιδιαιτερότητα των Πλάνων, οι Ευφυείς ατάκες & οι Ανατροπές. Δεν απουσιάζουν και αχνές πινελιές χιούμορ, αλλά ευτυχώς είναι τόσο αχνές που δεν παρασύρουν την σοβαρότητα του φιλμ. 

Υπήρχαν σκηνές και πλάνα, αψεγάδιαστα και άρτια δουλεμένα  που μένουν στη μνήμη, όπως το ακόλουθο: Ο Αγγελιοφόρος Σερίφης ενώ μεταφέρει το μήνυμα του Sam Chisolm στον Μαρθόλομιου Μπογκ, έχουμε την εναλλαγή δύο πλάνων. Το ένα δείχνει τον Μαρθόλομιου Μπογκ να ακούει το μήνυμα και το άλλο μας δείχνει τον Sam Chisolm πάνω στο άλογό του να αναμένει, προβάλλοντας τον ως σκιά με φόντο τον ουρανό σε νυχτερινό τοπίο. Τονίζοντας μέσα από αυτό το γοτθικό πλάνο, την επιβλητικότητα του Sam Chisolm. Η πρώτη εναλλαγή των δύο αυτό πλάνων έγινε μετά τον ακόλουθο διάλογο μεταξύ Αγγελιοφόρου & Μαρθόλομιου Μπογκ.
Μαρθόλομιου Μπογκ: Πόσα χρήματα θέλει για να εγκαταλείψει;
Αγγελιοφόρος Σερίφης: Δεν θέλει χρήματα..
Μαρθόλομιου Μπογκ: Όλοι θέλουν Χρήματα και Εξαγοράζονται.. Λοιπόν πόσα;;;
Αγγελιοφόρος Σερίφης: Αυτός Όχι..
Κι εκεί γίνεται η πρώτη εναλλαγή με το επιβλητικό πλάνο του Sam Chisolm & ακολουθούν κι άλλες καθώς αναφέρονται σε αυτόν..
Πολύ έξυπνο αυτό το μοντάζ των δύο πλάνων, το οποίο φέρνει ρίγος στον θεατή!

Την παρτιτούρα της ταινίας είχε προλάβει να ολοκληρώσει λίγο πριν τον θάνατό του ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης Τζέιμς Χόρνερ, προσθέτοντας στην μουσική συλλογή του κινηματογράφου άλλο ένα Υπέροχο Soundtrack του.. το τελευταίο του.. Στο Soundtrack υπάρχει και το Μουσικό Θέμα της ομότιτλης ταινίας του 1960 που είχε υπογράψει ο Elmer Bernstein & είχε κάνει τέτοια αίσθηση που πολλά άτομα το σύγκριναν με τα γνωστά μουσικά θέματα των σπαγγέτι Γουέστερν που έφεραν την υπογραφή του Ένιο Μορικόνε..

Σημαντικά θέματα σερβίρει η ταινία στο τραπέζι της σκέψης του θεατή, δίνοντάς  τροφή για συζήτηση. Τελικά τα πάντα εξαγοράζονται με το χρήμα; Μπορεί το χρήμα να σβήσει την φλόγα του πάθους για Εκδίκηση; Μπορεί μια Γυναίκα να έχει το θάρρος και την πυγμή πολλών αντρών; Στην μεγάλη ανάγκη ο άνθρωπος μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του; Μπορεί κάποιος να κάνει και δικό του το πρόβλημα που βαραίνει κάποιον άλλον; Όταν κάποιος ρισκάρει την ίδια του την Ζωή, μπορεί να το κάνει απλά για ένα Πουγκί γεμάτο Χρυσάφι, ή για κάτι Βαθύτερο; Και τέλος, μπορεί το πάθος για Δικαίωση να μας ωθήσει ώστε να Καταφέρουμε το Ακατόρθωτο;;;  Ίσως και να μπορεί αν αναλογιστεί κανείς την ατάκα του κεντρικού μας ήρωα:  "Όσα Χάσαμε στην Φωτιά, πάμε να τα Βρούμε.. στις Στάχτες!!!" (Sam Chisolm / Ντένζελ Ουάσινγκτον).

Συνοψίζοντας.. Είναι από τις ταινίες αυτές που θες να ξαναδείς.. Αποτελεί ιδανική πρόταση για όσους θέλουν να δουν τις τρίχες των χεριών τους να ανασηκώνονται.. Το ρίγος ανατριχίλας που προσφέρει η ταινία, είναι σε μεγάλες δώσεις!!! Για να καταλάβετε.. το φιλμ σε αρκετά του σημεία θα σας θυμίσει ολίγον από.. "Braveheart" (1995) !!!

Βάζω 5 Αστέρια (με άριστα τα 5) αν και κανονικά θα έπρεπε να βάλω 7.. Ένα για τον Καθένα τους.. μιας Και οι 7.. Όντως Ήταν.. Υπέροχοι!!!



Ο Σκηνοθέτης Αντουάν Φουκουά:

Τρέιλερ:


Τίτλος Κομματιού "Seven Riders" Από το Soundtrack της ταινίας "Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι" (2016) & από το τελευταίο Soundtrack του James Horner :_(


Το Επικό Μουσικό Θέμα του Soundtrack της ταινίας "Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι" (1960) όπως το είχε γράψει ο Elmer Bernstein: