Η φωτογραφία μου
"Καλωσορίσατε στο Cine...σθημα, ένα ιστολόγιο με θέμα το σινεμά που εστιάζει στην Cine...σθηματική πλευρά της 7ης. Εδώ θα βρείτε τις κριτικές μου για ταινίες που παρακολούθησα στις σκοτεινές αίθουσες και άλλα άρθρα μου που σχετίζονται με τον κινηματογράφο. Μια κριτική είναι η υποκειμενική άποψη κάποιου για μια ταινία και δεν αποτελεί ασφαλή οδηγό για κάθε υποψήφιο θεατή. Δεν υπάρχουν καλές και κακές ταινίες, υπάρχουν μόνο αυτές που μας αρέσουν και εκείνες που δεν μας αρέσουν. Η βαθμολογία βγαίνει από ειδικό πρόγραμμα ανά μισό αστέρι, το άριστα αποτελούν τα 5 αστέρια".
Καλή σας ανάγνωση.. / ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: e-mail: CineS8HMA@yahoo.gr

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

Η Cine...σθηματική πλευρά της 7ης..

03 Ιουλίου 2016

κριτική: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ (MONEY MONSTER) [****]


[πρεμιέρα: 30/06/2016]

Περιπέτεια-Θρίλερ-Δραματικό / Σκηνοθεσία: Τζόντι Φόστερ / Σενάριο:  Άλαν ΝτιΦιόρε, Τζιμ Κουφ, Τζέιμι Λίντεν / Πρωταγωνιστούν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο'Κόνελ, Ντόμινικ Γουέστ / Μουσική: Ντόμινκ Λούις / Διάρκεια: 98'' / Παραγωγή: ΗΠΑ 2016 / Διανομή: Feelgood 
ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ: Άνω των 12

Υπόθεση: Ο Λι Γκέιτς (Τζορτζ Κλούνεϊ) είναι Οικονομικός Αναλυτής με Τηλεοπτική εκπομπή που δίνει επενδυτικές χρηματιστηριακές συμβουλές.. Κάποιος όμως που ακολούθησε τις Συμβουλές του είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει όλα του τα χρήματα.. Κι έτσι εισβάλει στο πλατό την ώρα της εκπομπής και απειλεί να ανατινάξει με εκρηκτικά τους πάντες στον "αέρα" σε Ζωντανή μετάδοση.. 


Όλα περιστρέφονται γύρω από το χρήμα καλός ή κακός.. Αφού είναι το μέσω με το οποίο μπορούμε να εξαγοράσουμε σχεδόν τα πάντα.. Αλλά και το χρήμα να μην ήταν θα υπήρχε κάποιο άλλο μέσω που θα καθόριζε τις αγορές.. Θέλετε ας πούμε να ήταν τα Πορτοκάλια; Ε.. τότε.. τα πιο υποχθόνια και σκοτεινά παιχνίδια θα εξελίσσονταν γύρω από τα Πορτοκάλια.. Η ταινία μέσα από μια Ομηρία θέλει να μας μιλήσει για Το Παιχνίδι του Χρήματος..

Η Τζόντι Φόστερ κάπως έτσι φτάνει στην Τέταρτη Κινηματογραφική Σκηνοθετική της δουλειά (έχει Σκηνοθετήσει και Τηλεοπτικές παραγωγές).. Και δείχνει ότι έχει πάρει πλέον πολύ ζεστά την θέση της και πίσω από τις κάμερες.. Ενώ της αρέσει να ξεδιπλώνουν οι χαρακτήρες της την Ψυχοσύνθεσή τους, μπροστά στον φακό της.. Όπως είχε κάνει και στην ταινία "Ο Άλλος μου Εαυτός" (2011) την οποία είχε Σκηνοθετήσει και Πρωταγωνιστούσε με τον Μελ Γκίπσον.. Έτσι κι εδώ, χρησιμοποιεί ως αφορμή μια Περιπέτεια με στοιχεία Θρίλερ, για να εστιάσει στον διαχωρισμό των ανθρώπων σε διαφορετικές τάξεις, τις οποίες καθορίζει το Χρήμα.. Επίσης ο φακός της εστιάζει και στα γνωστά σε όλους μας Οικονομικά Παιχνίδια της Αγοράς..

Ας δούμε αν καταφέρνει να χωρέσει στο κάδρο της όλα όσα προσπαθεί να εστιάσει σε αυτό το φιλμ.. Καταρχήν το Πρώτο Μέρος του Φιλμ ενδιαφέρεται κυρίως να φλερτάρει με την Αδρεναλίνη των Θεατών.. Δομώντας σκηνές Δράσης καλογυρισμένες, που δίνουν μια ρεαλιστική αίσθηση πραγματικής ομηρίας σε τηλεοπτικό στούντιο.. Με τις απαραίτητες ψυχολογικές "εκρήξεις" που αυξάνουν την αγωνία, για το ενδεχόμενο μιας Μοιραίας Έκρηξης.. Το Μοντάζ προσδίδει μια ερασιτεχνική διάσταση,  χάριν της ρεαλιστικότητας, αλλά σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην αλλοιώνει την Κινηματογραφική αίσθηση του Φιλμ.. Και στο Δεύτερο Μέρος αρχίζει να ζουμάρει περισσότερο στον Ψυχισμό των Ηρώων όπου αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον και το Φιλμ.. Η Μηχανιστική διαδικασία της Ομηρίας, αποκτά μια Ανθρωποκεντρική Μορφή αυξάνοντας την αγωνία του θεατή για τα δρώμενα αφού αποκτά ένα συναισθηματικό ενδιαφέρον για τους χαρακτήρες.. Ενώ δεν απουσιάζουν και οι κατάλληλες ανατροπές που πατάνε γκάζι στην ταινία, απογειώνοντάς την στο φινάλε.. Ο Θεατής όταν γνωρίζει καλύτερα τους χαρακτήρες αρχίζει να τους ταυτοποιεί εκ νέου, αναθεωρώντας τους ρόλους τους..  Ποιος είναι ο Καλός και ποιος ο Κακός; Ποιος είναι Πετυχημένος και ποιος Αποτυχημένος; Ποιες Πράξεις είναι Νόμιμες και ποιες Παράνομες; Και τι είναι Καλό.. και τι Κακό;;; Ερωτήματα στα οποία απαντά έμμεσα το Φιλμ, με έναν έντονα συναισθηματικά φορτισμένο τρόπο, που το διαφοροποιεί από μια απλή περιπέτεια δράσης..

Ερμηνευτικά όλο το καστ στάθηκε αντάξιο των απαιτήσεων των ρόλων, με την Τζόντι Φόστερ να αποσπά το καλύτερο τους εαυτό.. Είδαμε μια Τζούλια Ρόμπερτς ως μια Ψύχραιμη Σκηνοθέτη Εκπομπής, που προσπαθούσε να συντονίσει τα πάντα.. Τον Εισβολέα, την Αστυνομία, τον Αυθόρμητο Παρουσιαστή και την έρευνά της για την Αποκάλυψη ενός μεγάλου Σκανδάλου σχετικού με την Ομηρία.. Είδαμε ένα Τζορτζ Κλούνεϊ ως Υπερόπτη Οικονομολόγο και Τηλεπαρουσιαστή, που η ζωή του περιστρέφεται γύρω από την αξία του χρήματος.. Αλλά στο δεύτερο μέρος το σενάριο συρρικνώνει τον αλαζονικό χαρακτήρα του ήρωα, με αποτέλεσμα να επιτρέψει στον Κλούνεϊ να πατήσει το ερμηνευτικό του γκάζι, προσφέροντάς μας μια πολύ καλή ερμηνεία του.. Πολύ καλή ήταν και η ερμηνεία του Τζακ Ο'Κόνελ, ως εισβολέας που πάλευε μέσα του για πολλά, τα οποία βγήκαν στην επιφάνεια κατά την ομηρία..

Υπήρχαν βέβαια και κάποιες αδυναμίες της ταινίας, αλλά όχι σε βαθμό που να παρασύρουν το γενικότερο αποτέλεσμα.. Για παράδειγμα ήταν λίγο αφελής η ευκολία της εισόδου στο στούντιο ενός αγνώστου άντρα με δύο κιβώτια.. Η μόνη παρέμβαση της ασφάλειας ήταν η έκφραση: "Καλός τον Καινούργιο.. Που χάθηκε ο συνάδελφός σου;" και δεν του έγινε ο παραμικρός έλεγχος, ενώ δεν κατέγραψαν ούτε τα στοιχεία του.. Και γενικότερα υπήρχαν κάποια τρωτά σημεία που πρόδιδαν στοιχεία υπερβολής, ευτυχώς σε βαθμό που δεν ενοχλεί τον μέσο θεατή..

Εντέλει η ταινία σέβεται τα χρήματα του θεατή και τον αποζημιώνει.. Αποτελεί μαγνήτη που έλκει την Προσοχή του από την πρώτη σεκάνς, ενώ αυξάνει την ελκτική του δύναμη στην πορεία.. Και στο τέλος του αφήνει μια γλυκόπικρη αίσθηση.. Καθώς στριφογυρίζουν στο μυαλό του τα ερωτήματα που θέτει η ταινία.. Τα οποία απαντάει με τον καλύτερο τρόπο.. Βάζοντας τον ίδιο τον Θεατή να αναλογιστεί και να σκεφτεί.. Τελικά Ποιος είναι ο Καλός και ποιος ο Κακός; Ποιος είναι Πετυχημένος και ποιος Αποτυχημένος; Ποιες Πράξεις είναι Νόμιμες και ποιες Παράνομες; Και τι είναι Καλό.. και τι Κακό;;;


Δυνατές Στιγμές του Φιλμ:

Δημοσιογράφος προς Cameraman:
- Εσείς γιατί δεν Φύγατε, ενώ θα μπορούσατε;
- Έκανα την δουλειά μου.. Φεύγω μόνο όταν μου το πει ο Σκηνοθέτης..


Ο Λι Γκέιτς προς τον εισβολέα καθώς Σύγκριναν τις Ζωές τους για το ποιος είναι ο πιο Πετυχημένος:
- Εσύ έχεις γυναίκα.. εγώ έχω γυναίκες μόνο επί πληρωμή.. Άρα εδώ ο πόντος πάει σε εσένα!!!
- Πλάκα μου κάνεις;;; Εσύ έχεις το Χρήμα, εγώ δεν έχω χρήματα ούτε για να ζήσω την γυναίκα μου!!!

Ο Λι Γκέιτς προς τον εισβολέα:
- Θα σε κάνω να βγάλεις πολλά Χρήματα..
- Δεν ήρθα εδώ για τα λεφτά!!!

Ο Λι Γκέιτς προς τον εισβολέα:
- Ετοιμάσου για σόου τώρα!!!! 

(Από τις πιο Δυνατές Στιγμές του Φιλμ..)

(Τζορτζ Κλούνεϊ &Τζακ Ο'Κόνελ στα γυρίσματα )

(Υποδείξεις από την Σκηνοθέτη Τζόντι Φόστερ στον Τζορτζ Κλούνεϊ)

(Η Τζούλια Ρόμπερτς Μακιγιαρισμένη & η Τζόντι Φόστερ Αμακιγιάριστη.. Η' διαφορετικά μπορείτε να πείτε.. Όταν μια Γυναίκα είναι προετοιμασμένη για να βρεθεί Μπροστά στις Κάμερες & όταν μια Γυναίκα βρίσκεται ως Σκηνοθέτης.. πίσω από αυτές!!! Θυμηθείτε την πως είναι όταν έχει τον ρόλο της Ηθοποιού..)

Τρέιλερ: